Yazar: admin1ankara1 16 Ağustos 2018
Reklam sıralaması Adwords neye göre belirlenir onun üzerinden biraz geçiyor olacağız. Örneğin bir buydu aramasında 3 tane reklamı çekmiş burada ekran görüntüsünde bu reklamlar neye göre sıralanmıştır. Acaba reklam sıralamasında şöyle bir eşitlik denklem duruyor. Google öncelikle maksimum tıklama başına verdiğiniz teklifi göz önünde bulunduruyor ve kalite puanı dediğimiz arama sorgusunda sizin sıralamanızı belirleyen en önemli etkeni çarpıp sizin reklam sıralamanızı elde ediyor. Peki kalite puanı dikkate alırken nelere dikkat ediyor birisi alaka düzeyine bakıyor alaka düzeyine demek sadece metin reklamlarınızı anahtar kelimelerin izin alaka düzeyi değil aynı zamanda anahtar kelimeniz ve açılış sayfanızın da alaka düzeyine bakıyor. 20 hızla bakıyor dolayısıyla bir anahtar o kadar para sistemine kadar fazla gösterdi ve insanlar ne kadar fazla tip yazılar sağ tıklama oranı az o kadar yüksek oluyor tıklayınız yükseldikçe kalite puanınız yükseliyor. Örneğin diyelim ki uydu anteni anahtar kelimesinin de tıklama var yanında %50 diyelim Google sizin anahtar kelimeler 100 kez göstermiş ve anahtar kelimelerin kestik varmış ancak buydu anahtar kelimesi daha genel bir kelime ve bu anahtar kelime bin kez gösterilmiş ancak 10 Kez tıklanmış ve bu anahtar kelime dilde kalite tıklama oranı yüzde bir dolayısıyla Google Adwords sistemi şöyle çalışıyor. Siz kullanıcılara ne kadar alakalı sonuçlar gösterirse siz siz bu kadar iyi bir reklam hizmeti sunuyorsunuz. Demek arama sorgusu yapanları ve dolayısıyla da sizin kalite puanı ne kadar yüksek olursa bir taraftan da tıklama başına maliyetlerinizi o kadar düşük oluyor 3 son kullandıklarım. Üçüncüsü açılış sayfası kalitesi dediğim gibi açılış sayfası kalitesi bir takım unsurlar var. Bunlar kız içerik gibi birtakım etkileyen etmenler var. Bunu da dediğim gibi daha önce bu kızın gözünden web sitelerini sunumunda açılış sayfası kalitesinde nelere dikkat etmemiz gerektiğini zaten üzerinden geçtiler. Ancak halen aklınıza takılan sorular varsa mutlaka Google alanında bulunan Google web yöneticisi merkezi standına mutlaka ziyaret edin ve sorularınızı sormanızı tavsiye ederim.